Ponieważ kilka osób w grupie ogląda anime postanowiłem napisać coś na ten temat.
Filmów obejrzałem mnóstwo, i tych zapomnianych i tych bardzo popularnych, ale moje ulubione to:
1. Ghost In The Shell 2: Innocence(Inosensu: Kôkaku kidôtai) - Genialne połączenie grafiki komputerowej z tradycyjną animacją, plus kilka naprawdę intrygujących zwrotów akcji.
2. Only Yesterday (Omohide Poro Poro) - Wycieczka na wieś zapracowanej businesswoman przywołuje sentymenty z dzieciństwa. Przepiękny, liryczny film.
3. Grave Of The Fireflies (Hotaru No Haka) - Tragiczne losy dwójki rodzeństwa podczas bombardowań Tokio.
4. The Wolf Brigade(Jin Roh) - Alternatywna rzeczywistość, stylistyka nazistowskich Niemiec(karabiny, samochody) w połączeniu z japońską mentalnością, walka ruchu oporu z rządem, świetna muzyka.
5. Millenium Princess(Sennen Joyu) - Telewizyjny reporter i fan zapomnianej gwiazdy filmowej przeprowadza z nią wywiad. Nostalgia, w której fikcja ekranu odzwierciedla i miesza sie z losami bogatego życia.
6. Tokyo Godfathers - Perypetie trójki bezdomnych w Tokio.
7.Porco Rosso - Legendarny pilot myśliwca o twarzy świni i jego dzieje w faszystowskich Włoszech.
8.The Raccoon War (Pom Poko) - Stado zmieniających kształty szopów próbuje uratować swoje naturalne środowisko przed zniszczeniem przez ludzi. Potężna metafora japońskiego społeczeństwa po drugiej wojnie światowej, której jeszcze do końca nie zrozumiałem.
9. Princess Mononoke(Mononoke-hime) - Chyba wszyscy to znają, ten film wprowadził mnie do gatunku anime.
10. Barefoot Gen(Hadashi no Gen) - Efekty eksplozji atomowych w Hiroszimie i Nagasaki w animowanej konwencji. Przerażające.
Proszę pisać o swoich ulubionych filmach i serialach.
Damazy
Ostatnio edytowany przez alzheimer (2007-05-31 21:18:26)
Offline
Nic nie przebija Dragon Balla
A za bajtla to oczywiscie Kapitan Hawk (tsubasa, misaki,kodziro, wakabajaszi i tak dalej ) , do tego dżidżi (ten malutki koszykarz) , generał Daimos ,yataman ....
Offline
Coz, dodam swoje 3 grosze...
Z serii, ktore moge ew. nagrac (posiadam na dysku) i napewno polecam ogladnac:
-Bleach - baaaaardzo fajna seria, glownymi bohaterami sa... bogowie smierci ;>
-Naruto - Shinobi pelna geba ;] Na poczatku wydaje sie zwariowane, ale po czasie wciaga
-Elfen Lied - uhm... bardzo dziwne anime, muzyka absolutnie powalajaca(zwlaszcza opening), watek dziwny i ciekawy. Krwawe i fajne.
-Fate-stay night - Ciekawe ujecie kilku legend, magia, miecz itp, mile dla oka, na 1 raz
Co ogladalem i moge polecic:
-Full Metal Alhemist - historia 2 braci, seria anime + film jako uzupelnienie watku, bardzo dobre
-Howls Moving Castle - czarodziej i pewien demon ognia z niezwykla iskra ;] Wspanialy obraz
-Spirited Away - dziiiwna historia pewnej dziewczynki, ktora weszla do swiata bostw
-G.I.T.S. - klasyk i must-see
jak cos sobie przypomne, albo ogladne (a jutro ide do kina) to dopisze... To co tu jest wystarczy na dobry tydzien siedzenia non stop przed anime... enjoy. ;]
Offline
Ja bym chetnie posiedzial tydzien i tylko ogladal anime, ale zblizajace sie testy na to niestety nie pozwalaja... -.-'
Offline
do listy dodam obejrzane wlasnie wczoraj w kinie Tales From Earthsea (Opowiesci z Ziemiomorza), swietne anime, szczegolnie warta uwagi muzyka
chyba nikt nie wspomnial o Hellsingu, tez ciekawe anime, szkoda tylko ze taka krotka seria
Offline
Triguna musze zobaczyc, natomiast full metal alchemist byl cienki. Nie wciagnal mnie zbytnio. Z bardziej komediowych serii :
- Slayers - poziom polskiego tlumaczenia byl zenujacy, ale nie zmienia to faktu, ze seria smieszna i warta obejrzenia.
- Wszystkie anime Hayao Miyazakiego - To klasyka i jak ktos nie to pedzic do wypozyczalni/zamawiac dvd. Kreska niesamowicie charakterystyczna, szczegolowa do granic pedantycznosci.
- Witch Hunter Robin - Mnie bardzo wciagnal mroczny klimat tego anime, muzyka bardzo przyjemna dla ucha.
- Appleseed - Dla fanow GITS'a pozycja obowiazkowa - dosc filozoficzne rozwazania na temat praw czlowieka i AI. Piekna animacja.
- Cowboy Bepop - to anime, po ktorym dlugo nie moglam dosc do siebie. Mocne. Piosenka Yoko Kanno - Blue na koncu 26 odcinka... Cos niesamowitego
- Vampire Hunter D - Bloodlust. - Yoshiaki Kawajiri, pelen mrocznego klimatu, piekne zamczyska, piekna historia.
Offline
Student
To jest ogień że nikt nie wymienił Neon Genesis Evangelion.
Po obejrzeniu zacząłem się zastanawiać czy nie iść na religioznawstwo (teraz oczywiście żałuję)
Slayersi to jest masakra.
Ostatnio edytowany przez Marian Koniuszko (2007-06-04 22:28:17)
Offline